12.04.2015

Paris Di bom, Britain Lancar Serangan. Nampak tak permainan disitu?

"We must confront this evil", itu lah kata-kata Foreign Secretary Britain,Hilary Benn terhadap IS. Britain telah melancarkan serangan keatas IS pada hari ini. Apa yang dicaturkan oleh mereka ini ternyata terjadi. Seperti yang kita semua tahu IS atau ISIS ini ditaja oleh US. Terang lagi bersuluh. Tidak perlu disorok-sorok. Dan semua ini bermula apabila dikata kumpulan ini menyerang dan mengebom Paris sedangkan US yang sememangnya pandai dengan menjadi "master mind" tetap selamat.

Ok, mari kita lihat siapakah IS. Mereka adalah singkatan dari Negara Islam iaitu Iraq dan Syiria dan dikenal juga sebagai Islamis State of Iraq and Syiria and the Levant. Tujuan mereka ialah untuk cuba menubuhkan sebuah negara merdeka dengan wilayah meliputi Iraq, Syiria dan bahagian dari Lebanon. Kumpulan ini dipimpin oleh seorang yang dari Iraq yang bernama Abu Bakar Al Baghdadi.

Apa yang dilakukan oleh IS ini adalah mereka berjuang untuk melawan Presiden Syiria Bashar al Assad serta kumpulan-kumpulan Islam yang lain. Ini lah tadi yang dikatakan tajaan US tadi. US menaja IS untuk menumpaskan Bashar sekaligus menjadikan Syiria huru hara.

Mengapa pula mereka menetang Paris?  US telah memimpin Perancis untuk sama-sama menyerang Iraq dan Syiria terjadi sejak September 2014 lagi. Akan tetapi Perancis baru sahaja melakukan serangan dan pengeboman terhadap ISIS pada  27 September 2015. Perancis menggunakan 6 pesawat tempur mereka (4 Rafale dan 1 C-130 serta 1 sebuah helikopter). Perancis melakukan serangan terhadap ISIS di Syiria tetapi Perancis telah dulu menyerang minyak ISIS di Zumar Irak pada 19 September 2014 lalu. Mesti ini tidak di war-warkan di media. 

Nah, jelas lah bahawa kerana perkara di atas ini lah Perancis telah dibom. Tetapi US masih selamat kerana US yang menaja IS. Dan alih-alih Britain pula yang menghantar pasukan perangnya untuk menyerang IS. Tetapi didalam hal ini Nabi S.A.W telah berpesan bahawa muslim jangan berbuat apa-apa, diam dan jangan menyokong IS ini. (sila lihat penulisan saya sebelum ini). So nampak tak siapa dalang disini? US!!!

Ini lah caranya US yang dibelakangnya semua tahu ialah keluarga Rhostchild (Yahudi) yang cuba mengawal dunia dengan menaja dan menggunakan wang untuk menjatuhkan sesuatu negara. 



No comments:

Post a Comment