11.17.2015

Kenali Asal Usul Anda...Berdasarkan Al Quran dan bukannya dengan Buku Sejarah !!!


Dari mana kah asalnya kita? satu persoalan yang cukup menarik. Jika melihat kepada sejarah yang kita belajar disekolah dahulu diceritakan bahawa manusia berasal dari zaman purbakala. Tidak tahu bercakap, tidak pandai apa-apa, tidak berpakaian dll. Tapi benarkah? Persoalan lagi.

Tapi cuba kita berfikir dengan tenang dan panjang lebar dengan akal fikiran yang Allah kurniakan kepada kita mengapa kita tidak melihat sejarah asal usul manusia dari konteks Al Quran.  Ok mari kita lihat apakah kebenarannya.

Di dalam Al Quran Allah telah menerangkan bahawa Allah menjadikan Nabi Adam dan Allah telah mengajarkan kan Nabi Adam nama-nama benda dan Nabi Adam disuruh untuk memberitahu apakah benda-benda itu. So, jelas bahawa orang pertama yang Allah jadikan telah pandai bercakap. Jadi teori zaman purbakala bahawa orang purbakala tidak boleh bercakap adalah tidak benar.

Kemudian, teori bahawa orang zama purbakala tidak pandai membuat peralatan juga tidak benar. Allah telah menyuruh  Nabi Nuh untuk membuat kapal yang besar sejak beribu-ribu tahun dahulu. So, sejarah ciptaan manusia salah lagi.

Jadi untuk kita mengenal asal usul kita dengan lebih mendalam saya rasa kita semua perlu menonton video ini. Video ini sangat bagus kerana video ini menceritakan dengan mendalam siapakah kita sebenarnya. Selamat menonton !!!.


No comments:

Post a Comment